Brev:
Mad med klumper - hjemmelavet mad og sove igennem
19. april 2008
Alder:
8 mdr.
Mad med klumper - hjemmelavet mad og sove igennem
Hej Helen.
Vores dreng er nu blevet 8 mdr og har hele tiden nægtet at spise noget med klumper i og slet ikke noget som helst hjemmelavet. Det hele skal være kommet fra et glas eller en pakke med grødpulver.
Nu da han trods alt er blevet 8 mdr, er der altså også klumper i den mad på glas som er fra 8 mdr og det vil han absolut ikke have. Han lukker munden helt til, græder i vildensky, vrider sig osv. Hvis vi endelig får listet en bid ind, spytter han det ud og bliver hysterisk.
Jeg har også prøvet at spæde glasmaden op med noget hjemmelavet, eks. mere broccoli, pasta e.lign, men det kan han straks smage/mærke uanset hvor fint jeg maser, moser, blender det osv. Idag har vi også prøvet med bitte-små rugbrødshapser (blødt blødt, uden skorper osv), men det spytter han også ud igen. Han kunne til nød sutte Philadelphiaen af et stykke og så ellers spytte selve brødet ud igen.
Hvad søren skal vi gøre? Der er ikke andet end et par måneder til han skal begynde i vuggestue og der går den jo ikke...
Han vågner stadig en gang om natten og drikker en ordenlig flaske - optil 200 ml. Jeg har prøvet at give ham sutten istedet for, men han falder ikke i søvn igen før han har fået en flaske, men så falder han til gengæld også fint i søvn igen. Han har aldrig spist for sjov - heller ikke om dagen - så jeg tror faktisk ikke at det er pjat, men vi ville jo gerne slippe helt for det natteroderi.
Har du nogle gode råd?
Til din hjælp er nedenfor en nogenlunde gennemsnitsdag hvad angår måltider og søvn.
Kl. ca. 4-5 (nogle gange tidligere), flaske, op til 200 ml. Sover videre.
Kl. ca. 8.30, grød - havregrød, øllebrød e.lign.
Kl ca. 10-10.30, imellem 30-100 ml. i flaske, ud at putte til lur. Sover imellem 1 time og 1½ time.
Kl. ca. 12, frokost. Et glas et eller andet færdigmad, lidt mos til dessert.
Kl. ca. 15-15.30, imellem 30-100 ml. i flaske, ud at putte til eftermiddagslur. Sover imellem 1 time og 1½ time.
kl. ca. 18-18.30 Aftensmad. Et glas et eller andet færdigmad, lidt mos til dessert. Nogle gange også en lille smule grød, hvis han er mere sulten. (Jeg har fået afvide at det skulle mætte lidt mere til natten)
Kl. ca. 20, ind og sove. Han får nogle gange 100 ml. vælling. Det er ikke altid at han vil have noget.
kl. ca. 22, imellem 100-200 ml. vælling.
Tak for en rigtig god hjemmeside.
Med venlig hilsen
Cathrine