Brev:
Hvor meget mad ?
19. april 2008
Alder:
0 mdr.
Hvor meget mad ?
Hej
Min søn er 3½ uge gammel. Han blev født i uge 37 + 4 ved akut kejsersnit. Vi var indlagt en uge, da han havde gulsot. Vi har derfor haft en fast rytme, hvor han har spist hver 3. time. Personalet på sygehuset regnede hele tiden ud præcis hvor meget han skulle spise. Så han har fået afmålte måltider. Jeg malker ud og giver ham flaske
Ved hjemkomsten vejede han 3250 g og spiste 80 ml x 8 i døgnet. Det mente sundhedsplejersken var for meget. Hun sagde at han skulle have min 550 ml i døgnet. Så vi har givet ham 75 ml x 8 i døgnet.
Nu er der jo strejke blandt sundhedsplejerskerne, så han er ikke blevet vejet siden den 8. april. Men vi har prøvet at veje os sammen med ham på vores vægt, og vi mener at han vejer ca 3700 g nu. Han spiser stadig ca 75 ml pr. måltid 8 gange i døgnet. Han sover mellen 2½ og 4 timer ad gangen og virker glad og tilfreds. Vi hælder lidt mere end 75 ml i flasken, og han stopper ligesom selv med at spise når der er 1-2 ml tilbage.
Får han så nok at spise? Skal vi hælde mere i flasken, og bare lade ham spise så meget han kan?
Venlig hilsen
Helle