Svar: Vil slet ikke sove om dagen
20. april 2008
Alder:
1 mdr.
Kære Helene
Tillykke med den lille dreng:o) Jeg kan ud af dit brev se at du har læst flere af mine svar til andre og at du har forsøgt rigtig mange ting for at få din dreng til at sove. Det virker som om at I har stor fokus på at skærme ham, hjælpe ham til at samle sig både verbalt og fysisk, I giver ham masser af nærhed og fysisk kontakt, prøver at svøbe ham, sidde med ham, vugge ham, trille ham i barnevogn - og du har også læst om vigtigheden i at putte ham når han er døsig osv. som er et af de bevidsthedsstadier, der er vigtige at lægge mærke til.
Du skriver at du ammer, at han har haft lidt bøvl med maven og det som umiddelbart falder mig ind er om din dreng er sulten? Det er første gang du skriver til mig og derfor kender jeg dig ikke endnu. Jeg ved derfor ikke hvordan du oplever din amning, din mælkedannelse, hvor tit og hvordan spiser han hos dig, oplever du at han falder omkuld i forbindelse med amning, oplever du at han falder i søvn undervejs, er der forskel på din amning og på hvordan han sover alt efter tidspunktet på dagen osv. osv. Alt sammen noget der er vigtigt at overveje fordi at de meget vågne børn nogle gange faktisk er meget sultne børn ...:o(
Det er ikke fordi jeg ikke tror du har mælk eller at din mælk ikke er god nok, det handler bare om at jeg tænker han måske skal have lidt mere mad og det er en overvejelse du er nødt til at have med dig i vurderingen af hvad det her handler om.
Rigtig meget held og lykke fortsat:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske