Brev:
Småtspisende, tager ikke rigtig på og tynd afføring
20. april 2008
Alder:
10 mdr.
Småtspisende, tager ikke rigtig på og tynd afføring
Hej igen
jeg skriver ang min datter på næsten 11 måneder, hun startede i vuggestue 1. marts, har haft en svær indkøring både med separationsangst og meget sygdom.
Det går bedre med vuggestuen, men hun vil ikke rigtig spise dernede, hun er i forvejen ikke særlig stor, hun vejer 9,4 kg, hun er lidt under sin kurve, men har også haft 2 omgange med diarre og opkast.
Hun spiser ca 200 ml havregrød om morgenen, tilsat mme, sødmælk og smør. ca 3 timer efter får hun flaske, spiser ca 200 ml, derefter en 2-3 timer efter spiser hun frokost, men ikke særlig meget. Hun har længe ikke ville have andet en glas, helst dem til 6 mdr, der spiste hun et halvt til et helt glas, men nu har vores sundhedsplejerske sagt at det skal vi holde op med, hun skal have noget grovere.
Det er også gået fint de første dage, hun spiste et helt bondebrød med smør og smøreost, men de sidste par dage ville hun kun have en kvart skive. Om aftenen får hun hvad vi spiser, men er ikke altid helt begejstret for det. Hvis det er ris kan hun spise en pæn stor portion, i går spiste hun 2-3 skefulde af lasagne (har ikke smagt det før), og så kan hun tage en riskiks eller mariekiks indimellem frokost og aftensmad, eller en banan.
Sin aftenflaske får hun ca kl 19 og kan tage imellem 250 ml og 280 ml.
Efter hun har haft de to omgange med diarre og opkast, er det som om der er dage hvor hendes afføring stadig er meget tynd. I dag var der en stor lidt tynd ble kl 7 og så en lille tynd ble kl 10. Er normalt, eller er hendes mave ikke i orden efter hendes sygdom? Og er der noget man evt kan gøre for at genoprette balancen i hendes tarme? Hvis det er det der er problemet. Kan det være fordi hendes mave skal vænnes til det nye mad?
Med venlig hilsen
Henriette