Brev:
Nattesøvn igen igen
21. april 2008
Alder:
13 mdr.
Nattesøvn igen igen
Hej Helen
Så blev det vist tid til endnu et spørgsmål.
Først en opdatering: Siden sidste spørgsmål har vi endelig fået en forklaring på hvorfor Mikkel altid har trukket vejret tungt og højlydt. På trods af at der mange gange er lyttet på ham uden der har været noget har han nu fået konstateret astmatisk bronkitis og han har fået Flixotide inhalationer i 2½ uge nu. Det har været helt fantastisk. Han er blevet gladere og langt mere aktiv end før. Han sidder simpelthen ikke stille. Og nu lyder vejtrækningen helt normalt. Også hans dagplejemor siger det er en helt anden dreng nu.
Maden kører det også godt med. Efter han er kommet på Flixotide gider han pludseligt ikke grød og mos mere. Jeg har jo længe kæmpet for at få ham til at spise mad i stykker og vores mad, men han har ikke ville. Nu vil han ikke spise andet end vores mad. Dejligt dejligt :-)
Mit spørgsmål drejer sig som overskiften siger om nattesøvnen igen igen. Vi har haft en periode på næsten 2½ uge hvor det har kørt fantastisk. Han er vågnet 2 gange om natten hvor han nemt sover videre igen og han skal vækkes kl 6 hvor vi skal op. De sidste 3 nætter er han dog igen begyndt at vågne enten rigtig tit - en gang hver 30 minutter og græde - ikke hjerteskærende men alligevel.
I nat vågnede han efter 1 time og så igen efter yderligere 2 timer og sidste gang var han helt utrøsteligt. Det tog os ca. 10 minutter at få ham beroliget. Han kom op i vores seng og sov i midten og sov så uden at vågne til kl. 6. Synes det er lidt mærkeligt. Vi synes ikke rigtig at Pinex hjælper så jeg tror ikke det er ørene - hans opførsel var også helt anderledes dengang med ørene end den han viser nu.
Han savler ufattelig meget i øjeblikket og har gjort det i 2-3 dage - så måske tænder? Han plejer ikke at savle ret meget. Hvis det er tænderne er det hjørne- eller kindtænder der er ved at komme. Er de værre end fortænderne for dem synes vi ikke vi mærkede det store til da de kom?
Rent udviklingsmæssigt er han meget tæt på at gå og har lige sagt sit første ord. Så der sker jo meget for ham i øjeblikket. Måske det bare er hans udviklingstrin - vil gerne høre dine tanker.
Et tillægsspørgsmål hvornår må de egentlig få rugbrød med lidt flere kerner i? Han får stadig bondebrød.
Hilsen Pia