Brev:
Står selv ud af juniorseng efter han er puttet
23. april 2008
Alder:
2 år, 6 mdr.
Står selv ud af juniorseng efter han er puttet
Hej Helen
Nu må jeg lige have et råd med på vejen inden den lille ny kommer....
Benjamin har for et stykke tid siden fået en juniorseng som han er super glad for. Vi havde regnet med at få lidt problemer med at han stod op af den når vi havde puttet ham, men som det lille englebarn han er har der intet været - før nu.....
Hver aften står han op af sengen efter vi har puttet ham - han gør det gerne 3-8 gange og det er for at sige det som det er uhyggeligt irriterende og belastende. Han sover jo på første sal så jeg er godt træt af at skulle vandre op af trappen med kæmpe mave på så mange gange :-(
Er der nogle tricks man kan prøve - som det er nu går vi stille og roligt op og putter ham i seng igen og siger godnat, men han synes altså bare det er morsomt.
Vi har også prøvet at "skælde" ham ud og forklare at han skal blive men det virker ligesom heller ikke.
Skal jeg bare accepterer at sådan må det være et stykke tid indtil han mister interessen? - Jeg er på ingen måde i tvivl om at han gør det pga. opmærksomheden og fordi at dette er noget hvor han kan styre løbet. Han er ikke ked af det eller bange og derfor søger os.
Jeg ville jo så gerne se om vi kune få vænnet ham af med det inden den næste kommer, for ellers får jeg altså lidt problemer da min mand arbejder i butik og derfor jævnligt er væk om aftenen, så der kun er mig til at tage kampen med Benjamin.
Hilsen
Camilla