Brev:
Vil ikke spise mad i små stykker
23. april 2008
Alder:
12 mdr.
Vil ikke spise mad i små stykker
Hej Helen
Nu er Rasmus snart 1 år. Vi har stadig problemer med at han ikke vil sidde stille i stolen eller hos os. Men konsekvensen er så bare, at så må han være færdig med at spise..og vi kan prøve igen senere.
Rasmus spiser helt fint om morgenen. (Han vågner kl. 6.15) Jeg laver havregrød eller øllebrød af ca 1 1/2 dl vand og deri kommer jeg så mme pulver. Dertil får han vand eller mælk af kop.
Kl ca 7.45 kommer han ud at sove. Han sover i ca 2 timer.
Kl 10.00 får han en grovkiks eller bolle, som han selv sidder og spiser af, samt lidt frugt + lidt at drikke. Men appetitten er ikke særlig stor.
Nogle dage er han træt igen allerede kl 11.00 og kommer ud at sove en times tid.
Til middag er det forskelligt med appetitten og det er egentig de store måltider der er mit problem, for jeg er lidt i tvivl...
Rasmus skulle jo gerne have dækket sit vitamin behov, men jeg kan ikke få ham til at spise hverken: ærter, gulerods-eller agurkestave..mv.. men får han det most (passer på med at mose det helt fint) og godt med sauce til er der normalt ikke det store problem..Det samme med æbler..men her omvendt. Vil gerne spise æblebåde, men gider dem ikke i små stykker. og så er der igen det med kødet.. Han har jo ingen kindtænder..og da vi ofte får koteletter og den slags, så kan Rasmus vel ikke tykke det?? eller kan han ? Han spiser frikadeller og fisk rigtig fint.
Derudover spiser Rasmus rigtig fint, når han får lov at bruge en gaffel, men mad skåret i stykker er ikke lige ham.
Er det ok han stadig får maden lidt most, for at dække hans behov..og hvad med det mere faste kød?
Rasmus får kun en flaske dagligt nu inden sengetid. Hvad kan vi evt erstatte den med, når vi når så vidt?
Mange hilsner
Anni