Brev:
Hvornår tager man dem op igen?
23. april 2008
Alder:
1 mdr.
Hvornår tager man dem op igen?
Hej Helen
Har lige et tillægsspørgsmål til det spørgsmål jeg sendte dig tidligere i dag om Asbjørn - ja der er mange spørgsmål som førstegangsforældre :-)
Vi øver os jo i at finde det gyldne tidspunkt at lægge ham. Nu hvor vi kæmper så mange timer dagligt med at få ham til at sove i vugge/lift, er jeg også i tvivl om, hvornår der er det rigtige tidspunkt at tage ham op igen? Det starter med lidt brok, så klynk, gråd, lidt højere gråd og til sidst skrig! Har taget den hele vejen, mens jeg sad ved siden af og trøstede, men efter han havde skreget inderligt og desperat i nogle minutter, kunne jeg ikke klare det mere! Det føles forkert.
Men hvornår skal man så give efter? For vores vedkommende er det jo aktuelt mange gange i løbet af dagen, fordi vi har så mange mislykkede forsøg med at lægge ham. Han skal vel heller ikke lære, at vi tager ham op igen ved det mindste klynk, eller er han for ung til at registrere det? Vi tager ham nok op rimelig hurtigt efterhånden, da vi erfaringsmæssigt ved, at han kun bliver mere gal, hvis vi forsøger at få ham til at blive liggende.
Man må selvfølgelig føle sig frem og gøre sig sine erfaringer, men jeg vil meget gerne høre dine tanker.
Venlig hilsen
Helene