Brev:
Amning og nedtrapning
23. april 2008
Alder:
7 mdr.
Amning og nedtrapning
Kære Helen
Lige et par spørgsmål om Jacob. Han trives og bliver så stor og er så glad. Han spiser igen...alting. Er bestemt ikke kræsen, men du havde ret i, at der var hele tre tænder på vej.
Mit spørgsmål handler om amning og sovevaner. Jacob er stadig så let at lægge til ro om aftenen. Han får nattøj på, ammes og jeg synger en sang hvorefter jeg lægger ham i hans seng og kan gå med det samme.
Jeg lægger ham mellem 19.30 og 20 alt efter hvor træt han er. Han sover så til kl 24 hvor han ammes igen og vågner så i løbet af natten et par gange og får en sut.
Kl 4 og indimellem 4.30 vågner han fordi han vil ammes. Det krav efterkommer jeg og så sover han videre til kl 7 hvor vi står op og laver havregrød. Sjældne gange holder han fast på lige at ville have en tår når han vågner også, og det må¨jeg indrømme at jeg også efterkommer. Han spiser af den grund ikke mindre i løbet af dagen.
Dagen ser nogenlunde således ud:
Kl 7.00: Vågner og ammes indimellem ganske kort
Kl. 7.30 - 8.00 spiser havregrød
ammes inden formiddagslur hvis ikke han er blevet ammet tidlig morgen
kl. 9-10,(Indimellem 10.30) sover middagslur
kl 11 eller 11.30: spiser frokost..avokado mos eller A38 med rugbrød.
Ammes inden middagslur kl. 13 eller 14:
Sover ganske kort.
Kl 15: Grød eller frugtmos
kl 16: ammes
kl. 17: spiser aftensmad, grøntsager og kød
kl 19.30 eller 20: ammes og puttes
sover til 24: Ammes
kl: 04.00 ammes
Ammer jeg for meget eller for lidt? Jacob har en glimrende appetit og spiser alt hvad han bliver tilbudt. Han spiser for det meste til tallerknen er tom.
Jeg forsøger så vidt muligt at bruge mme istedet for sødmælk og prøver også at give ham noget af kop til måltiderne, men han er ikke meget for at drikke det. Det har han jo aldrig været, og flaske har han aldrig brudt sig om. Jeg har altid været glad for at amme og er det for så vidt stadigvæk men tænker at det nok skal til at trappes lidt ned nu? Derudover er han begyndt at bide mig i brystvorterne indimellem så jeg må indrømme at jeg ikke nyder at amme lige så meget som tidligere. Jeg er lidt anspændt.
Med hensyn til ammningen kl 4, er det i orden? Hvis du forstår hvad jeg mener...Eller skal vi tage kampen op og forsøge at rykke hans søvnmønster til kl 5, og kan man det?
Jeg håber du forstår hvad jeg mener selvom det vist blev lidt kludret...(-:
Tak igen for dine altid gode svar
Mange hilsner
Trine