Brev:
Hvordan lærer min søn at falde i søvn i sin seng?
23. april 2008
Alder:
12 mdr.
Hvordan lærer min søn at falde i søvn i sin seng?
Hej
Vi her en skøn dreng på 1 år, der lige er ved at starte i vuggestue. Han er blevet ammet indtil for nylig, men nu er det ved at være slut. Jeg har ikke rigtig mere mælk og er startet på arbejde igen, derfor vil jeg gerne have lidt mere nattesøvn!
Han vil stadig gerne ammes i løbet af natten og inden han skal sove. Han er altid faldet i søvn hos mig ved brystet og er derefter blevet lagt over i sin seng, hvor han har sovet videre. Nu har vi så haft nogle lange seje kampe, inden han er faldet i søvn i sin seng. Vi har brug for nogle gode råd til, hvordan vi kan lære ham, at det er ok at falde i søvn selv.
Vi har prøvet alt! Sunget for ham, nusset ham på ryggen, aet på panden, putte dynen om ham og gået ud af værelset, taget ham op og har gået med ham på armen, siddet ved siden af sengen......Han bruger ikke sut, han har en pude, som han er glad for, men den hjælper ham ikke rigtig. Han bliver utrolig ked af det og vred når vi går ud af rummet og skriger højt indtil vi kommer ind til ham igen. Så falder han til ro og ser ud som om, at han virkelig prøver at falde i søvn, han putter hovedet ned på puden og lukker øjnene.....det sker bare ikke.
Han skriger nærmest sig selv i søvn, og det har vi det meget dårligt med. Vi vil så gerne give ham nogle gode sovevaner.
Vi håber virkelig du har nogle gode råd!!!! :-)