Brev:
Har jeg dummet mig?
24. april 2008
Alder:
8 mdr.
Har jeg dummet mig?
Hej Helen
Tusinde tak for dit tidligere svar. Jeg følger skemaet du lavede over dagen sådan nogle lunde og nu sover min pige igennem hele natten, dvs. fra 20-06 uden at spise. Det er super dejligt. Nu mangler vi bare at hun selv kan finde sutten, så er der ingen problemer om natten:o)
Men nye problemer opstår jo gerne når de gamle forsvinder. Så her er jeg i håb om at du igen kan hjælpe mig.
Amalie er normalt en glad pige der gerne vil lege lidt selv, ligge på maven og var begyndt at krybe lidt rundt. Men alt det vil hun absolut ikke mere. Amalie har altid været viljestærk, men slet ikke i denne stil. Hvis jeg ligger hende på maven på legetæppet bliver hun vildt hysterisk og holder ikke igen før hun kommer op. Jeg har prøvet gang på gang at ligge mig sammen med hende, tager hendes legetøj med og ligge det lige foran hende. Opmuntre hende, synger for hende og hvad jeg nu ellers kan finde på, men lige lidt hjælper det. Det bekymrer mig, da jeg er bange for at Amalie ikke kommer til at kravle og får indlærings problemer i skolen.
Jeg flygter at jeg selv har ødelagt det lidt. Amalie fik en gåstol i dåbsgave og den beholdt vi, selv om vi godt havde hørt at det ikke er godt for barnet, men jeg tænkte at det hele var med måde og at der ikke kunne ske noget ved at hun komme i den 5-10 min engang i mellem. (Amalie prøvede den første gang for knap 14 dage siden.) Nu er problemet bare at Amalie ELSKER sin gåstol. Hun løber rundt når hun kommer i den og har det vildt sjovt.
For at gøre en lang historie kort har Amalie fundet ud af hvordan man kommer rundt og er det derfor hun ikke gider ligge på maven og krybe mere? Sommetider ligner det at hun har glemt hvordan man kryber. Kan børn godt glemme noget de har lært en gang?
Noget andet jeg ikke helt kan forstå er, at Amalie er snart så gammel at folk forventer at hun kan sidde selv, men også her har jeg en lille kamp. Hvordan lære man børn at tage fra når de vælter? Amalie kan sidde rimelig rank, dog ikke så længe før hun falder forud eller til siderne. Jeg er sikker på at hun kunne blive god til det, men det interesser hende ikke at sidde stille, der skal ske noget hele tiden.
Jeg håber du kan hjælpe mig, da jeg er ved at være godt træt i hovedet at alt den skrigeri.
Med venlig hilsen
Sussi