Brev:
Hysterianfald?
24. april 2008
Alder:
17 mdr.
Hysterianfald?
Kære Helen.
Vi har en datter på 17 måneder. Hun har altid været meget dygtig og har i lang tid forstået tæt på alt vi sagde til hende og gjorde det vi sagde. fx smid bananskrællen i skraldespanden, luk skuffen, læg bogen på plads osv. Hun har altid spist alt og har længe kunnet spise mere eller mindre selv.
Hun er en meget glad pige, der altid er tilpas og hun græder meget sjældent. Hun er kærlig og social og nyder selskab, men hun har også altid været god til at lege selv og har ofte sat sig for sig selv med en bog når hun virkede som om hun havde brug for lidt fred.
Hun har siden hun var 12 mdr sovet hele natten i sin egen seng og der faldte hun også i søvn selv når hun fik sin flaske med sig.
Siden i mandags er der så sket det at hun har forandret sig meget. Hun græder let, vil ikke spise andet end frugt og sildemadder, vil have os med sig over alt og vil ikke i sin seng. der ud over tager hun nogle voldsomme ture hvor hun smider sig på gulvet og sparker med arme og ben mens hun skriger (græder).
Hvis vi tager hende op kradser og slår hun, men hvis vi lader hende ligge kommer hun til skade for hun kaster sig bare vildt rundt.
Hun kan for det meste vise os hvad hun gerne vil, så vi føler egentlig at hun bliver forstået selv om hun ikke har så mange ord endnu. når hun skriger går vi ikke fra hende men er hos hende dog uden at give hende det hun flippede ud over.
Alle har altid sagt til os at hun simpelthen bare var for skøn og nem, så måske det virker hårdere på os - men det er meget grimt at opleve og vi er meget nervøse for om der er noget galt med hende.
Håber du kan hjælpe os!!!
Med venlig hilsen
Helle