Brev:
Vil ikke tage flasken - 5 mdr.
24. april 2008
Alder:
5 mdr.
Vil ikke tage flasken - 5 mdr.
Kære Helen.
Håber du kan hjælpe mig? Det er en fantastisk brevkasse.
Jeg har en dejlig datter 5½ måned gammel. Lige et kort resume. Stoppede med at amme for ca 3 uger siden, da det altid har været en kamp, hun spiste sig aldrig mæt, brokkede under amningen, virkede aldrig tilfreds, Så har virkelig prøvet og prøvet at få det til at fungere. Da hun var omkring 2½ måned, tabte hun sig og tog ikke på i 14 dage, så derfor er jeg ekstra bekymret for hendes vægt. Hun vejer ca 6,6 kg og 64 cm nu, 3075 g og 50 cm ved fødslen. Hun er en glad og tilfreds pige og udvikler sig, samt våde bleer. Men problemet er at, hun tit ikke gider spise, hun får Nan 1. Hun brokker sig og jeg skal tit tvinge det i hende.
Hendes daglige rytme: flaske kl 8 spiser 150-170 ml, sover 2-3 timer. flaske kl 12 spiser ca 150-200 ml. Sover 1-2 timer. kl 14 risgrød ca 8-10 tsk. Flaske kl 16 spiser ca 150-200 ml. Sover nogen gange 1 time. Kl 19 flaske og her skal der tvinges 50-100 ml i hende. kl 19.30 puttet. Vågner ml 03-05 og får 200 ml, som hun sluger.
Skal jeg tilbyde lidt grød kl 18? Eller skal jeg prøve at skifte mærke (har tænkt lidt på grøn Allomin). Da hun har lidt problemer med maven, hun får 5 ml laktulose om morgenen. Er det nok hun kun spiser 50-100 ml kl 19? Skal jeg evt vække hende ved midnat og tilbyde flaske? Jeg har prøvet forskellige stillinger med aftenflasken, liggende, siddende i stol, der er intet der virker.
Håber jeg fik det hele med, ellers må jeg skrive igen.
Hilsen den bekymrede mor