Brev:
Skriger i søvne - 8 mdr.
25. april 2008
Alder:
8 mdr.
Skriger i søvne - 8 mdr.
Hej Helen.
Vores søn er nu næsten 9 måneder, og det går rigtigt godt med ham. Problemet er nætterne – jeg/vi er oppe 3-5 gange hver nat fordi han græder/skriger i søvne. Det virker som om han næsten gør det i søvne, men hvis man ikke går ind til ham bliver det ved til det går over i rigtig gråd – vi går der ind, vender ham på siden, putter ham med hans bamse igen, vi prøver på ikke at give ham sutten hver gang (det er heller ikke hver gang han vil have den, og jeg er lidt nervøs for at vi vil starte en dårlig vane ved at give den per automatik) og fortæller ham at vi er der, så holder han op de fleste gange, men nogle gange er vi simpelthen nødt til at vække ham for at få ham til at falde til ro igen! – og så falder han nemt i søvn igen.
Nogle gange tror vi det er hans børneeksem, der har generet ham, men lige nu er vi inde i en periode, hvor eksemet er fint, og han græder stadig. Han sover på sit eget værelse i tremmesengen; nogen gange tror jeg han græder fordi han får lagt sig dårligt – han møffer sig altid helt op i hjørnet og ligger meget underligt med hovedet.
Jeg skriver blot for at høre din mening om hvorfor han mon gør det i søvne – måske har du en god forklaring og en løsning på det? – jeg har også tænkt at det mon kan være en slags adskillelsesangst, men jeg synes ikke jeg oplever det samme om dagen – der kan jeg sagtens gå ind i et andet rum uden at han bliver ulykkelig. Jeg bruger rigtigt meget tid på at lege med ham og stimulere ham, og generelt giver jeg ham alt den kærlighed og omsorg jeg kan, og han er en meget tryg og tillidsfuld dreng.
Jeg synes bare det er så synd for ham, at han skal have det så træls om natten (om dagen er der oftest ingen problemer, når han sover i barnevogn).
Har du nogle gode råd ???
Mange hilsner fra en lidt træt mor!