Brev:
Fald og udvikling
25. april 2008
Alder:
7 mdr.
Fald og udvikling
Hej Helen
Min dejlige lille dreng er næsten 8 mdr nu og er begyndt at kunne bevæge sig meget. I går faldt han for første gang ned på trægulvet fra vores seng da jeg var gået ud af rummet et øjeblik. Han fik sig en bule i panden og rød næse, og både han og jeg var meget kede af det - jeg havde temmelig dårlig samvittighed over at jeg lod det ske. Og det har så fået mig til at tænke over hvor meget man bør beskytte sine børn fra de små ulykker, altså dem, der er ubehaglige, men ikke farlige.
Et barn der er ved at lære at kravle og gå, hvordan skal det lære at det ikke bør kaste sig ud over en kant (fx sengekanten)?
Måske kommer det an på hvor gammelt barnet er, om det overhovedet er i stand til at lære af ubehagelige erfaringer?
Med andre ord: Bør man altid gribe barnet så det ikke slår sig, eller bør man lade det falde lidt??
Tak for din gode hjælp.
Håber ikke du tænker alt for dårligt om mig pga mit spørgsmål...
Med venlig hilsen
A