Brev:
Nægter at spise andet end MME
25. april 2008
Alder:
8 mdr.
Nægter at spise andet end MME
Hej Helen!
Så skriver jeg igen igen igen... Sidst endte det med at vi blev indlagt til observation på børneafd. Lægen (men nok mest mig) var ikke tryg ved at hun ikke havde tisset et helt døgn, men fandt ellers ikke noget sygeligt hos hende. Det gjorde børnelægerne heller ikke... Ikke andet end næsten sygelig stædighed :o) Da vi havde været på sygehuset en dags tid begyndte Agnethe at spise grød og mos igen som et lyn fra en klar himmel. Hun tog også sin flaske igen, da jeg havde købt en ny slags.
Så gik det rigtig godt i lidt over en måned. Hun tog 600 g på på en måned og det er jo helt vildt for lille Agnethe.
Nu er vi så havnet her.... Agnethe er blevet SÅ glad for sin nye flaske at hun ikke vil spise andet... For det meste ser vores dag sådan ud:
6.30 - står op og får tøj på
8.00 - tilbydes havregrød eller anden grød - spiser intet, men drikker lidt sødmælk
9.00 - ca. 200 ml MME før hun puttes til formiddagslur (1½ time)
12.00 - tilbydes rugbrød med forskelligt pålæg og forskellig grød med vand til, spiser intet, drikker ca. ½ dl
13.30 - ca. 200 ml MME og puttes til lur (2 timer)
16.00 - tilbydes yoghurt og frisk frugt, spiser lidt
18.00 - tilbydes vores aftensmad, spiser intet eller meget lidt
19.30 - ca. 200 ml MME og puttes til nat
Jeg har forsøgt at tage den ene af flaskerne væk, hvilket resulterer i en møgsur sulten lille pige, der fortsat nægter at spise... Jeg kan godt se hun får alt for meget mælk i forhold til fast føde. Jeg synes bare det er så svært at nægte hende den mad, jeg ved hun vil spise. Hun er jo stadig en lille én ( fødsel 3940, 8 mdr. 7500).
Venter spændt på dine tanker, der altid er til stor hjælp :o)
Knus
Heidi & Agnethe