Brev:
Hjælp, vil ikke spise
26. april 2008
Alder:
10 mdr.
Hjælp, vil ikke spise
Hej Helen
Frustrationen er nu så stor at vi ikke længere ved hvad vi skal gribe og gøre i.
Vi har jo skrevet løbende om vores datter og hendes først svingende, så begrænsede og nu ikke eksisterende madindtag. Grundet vores frustration havd jeg også kontaktet vores egen SP for hurtigere svar, men hun strejker jo;-(
På nuværende tidspunkt er der faktisk dage, mange dage, hvor hun klare sig igennem på 400-500 ml. erstatning, 2 små hapser brød og lidt frugt, dertil kommer ca. 300 ml. vand.
På en god dag kan vi være heldige ved et enkelt måltid at få enten lidt øllebrød eller mos i hende. Situationen er nu temmelig tilspidset.
Og nej, hun er ikke ved at dø, er måske blevet lidt slankere, men lever endnu;-) Hun kan grine og lege, men er afgjort mere grådlabil og pyldret og det er faktisk lidt synd for hendes storebror som betaler i tab at tid og forældrenes korte lunte.
Hun får nu 200 ml. vælling til puttetid kl. 19, for at mætte hende mere, når nu aftensmaden er afvist (og så mor og far kun skal op 2 gange). Kl. ca. 00 vågner hun normalt og får 150 ml. erstatning og hun vågner så igen kl. 05 og får her ca. 100 ml.
Ideelt set burde hun ikke spise om natten nu, men da hun intet indtager i løbet af dagen bliver vi jo nødt til at fortsætte. Vi har overvejet alt. At sløjfe natflaskerne i et forsøg på at gøre hende så sulten at hun begynder at spise om dagen, fortsætte som nu for hun MÅ DA BEGYNDE AT SPISE PÅ ET TIDSPUNKT.
Vi har forsøgt os med at justere i mængden af mælk og vælling hun indtager, ca. 200 ml kl. 00 for at forsøge at undgå kl. 05 flasken, men uden held, justeret til en eksisterende mængde i et håb om at hun ville være sulten og spise lidt morgenmad.
Hun afviser nu stort set al mad. Morgen, middag og aften. Frugt spiser hun stadig. Appelsin, jordbær m.m. og frugt mos kan jeg også få i hende. I forklædning af dette, er det at det i enkeltstående tilfælde kan få lidt grød, eller grøntsags mos i hende.
Det skal siges, at det kun er gået tilbage de sidste 2 mdr. Fra at have spist stort set alt, vil hun intet nu. Hverken rugbrødshapser, mos, grød, boller. Hun har en fin tyggeteknik.
Vi tror begge at det er viljebestemt, da hun jo klart er selektiv med hensyn til hvad tillader adgang til sit "kropslige tempel" ;-) (Eksempelvis kan et forum med mange mennesker også tage pippet fra hende så jeg kan liste ca. ½ skive rugbrød med pålæg i hende, oplevede det i denne uge, ad vi besøgte min arbejdsplads.) Hun har dog været en hel del forkølet på det seneste, men det burde jo ikke have denne konstante effekt.
Hvad pokker kan vi gøre? eller skal vi bare acceptere at dette er sådan det vil være indtil hun bliver en del større. Vi har forsøgt alt. Små stykker store stykker, spise selv, mades, kold mad varm mad.
Jeg som er på barsel er også ved at være mør, da dagene er MEGET lange når nu er så pyldret og afviser alt hvad jeg servere og ved så at natten igen vil blive forstyrret fordi hun er skrupsulten. Egentlig fatter jeg ikke hvordan hun kan holde det ud altså at være sulten dagen lang.