Svar: Spiser hun for lidt?
27. april 2008
Alder:
5 mdr.
Hej igen
Din datters indtag og hendes dag ser umiddelbart helt fint ud. Du kan ikke længere gå ud fra at hun skal spise 1/6 af sin vægt, - det er kun de første måneder man kan bruge denne tommelfingerregel og du er nødt til at tro på at hun har en naturlig evne til at regulere sit behov.
Det er rigtig fint at du tilbyder flaske 6 gange dagligt og skemad 2 gange dagligt. Hun når op på 800ml mme og det er super. Det er ikke for lidt. Hun kan klare sig med meget mindre og de fleste børn har et indtag der ligger deromkring når de er 5-6 måneder gamle.
Så ro på, tro på at din datter får hvad hun skal have. Hun trives jo, er glad, udvikler sig osv. og det du fortæller lyder helt fint og alderssvarende.
Fortsat held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske