Brev:
Endnu ikke rigtigt igang med skemaden
27. april 2008
Alder:
6 mdr.
Endnu ikke rigtigt igang med skemaden
Hej
Vi har en datter på næsten 7 mdr., som vi er ved at introducere skemad til. Vi har i 2-3 uger prøvet med skemaden .
Til at starte med, skal jeg nævne, at amningen ikke har kørt særligt godt siden nytår - forstået på den måde, at hun virkelig skal være sulten og blive tilbudt flere gange, får hun ligesom overgiver sig. Mellem gangene hvor jeg tilbyder hende bryst, ligger hun i barnevognen og græder - hun skal opleve, at det er alvor, før hun "overgiver" sig.
Med hensyn til skemaden, så havde vi store udfordringer med at få hende til at spise den skemad vi prøvede at introducere - selvom målet kun var at give hende smagsprøver.
Pludselig viste hun større interesse og spiste faktisk godt i nogle dage - følgende var på "menuen":
07.00 - skemad, Havregrød m. pære/banan og vand i en kop
08.00 - bliver puttet - bliver ammet efter et par forsøg
- sover mellem 1-2 timer
11.00 - mild fuldkornsgrød
12.00 - bliver puttet - samme rutine mht. amningen :-(
- sover mellem 1-2 timer
14.30 - bondebrød med smøreost samt frugtmos
15.30 - bliver puttet - igen udfordringer med amningen
18.00 - Kogt kartoffel med grønsager serveres varmt og blendet til mos
19.00 - bliver puttet med ammeudfordringer
Får bryst iløbet af aftenen & natten 2 gange - omkring kl. 23.00 & kl. 04.00!!
Vi arbejder p.t på at fjerne den ene amning kl. 04.00.
Den positive udvikling stoppede pludselig forleden - så nu vi har følgende udfordringer:
* Når vi vil give skemad, bliver hun sur og græder - afviser ske
* Tilbyder vi hende bryst bliver hun også sur og afviser
* I hendes vågne tid, er hun ofte pylret og pjevser en del
* Spiser kun bryst når hun ER blevet lagt i barnevognen eller i seng
Det er selvfølgelig ekstremt frustrerende og gå hjemme og føle at man ikke slår til som mor, fordi ens lille barn ofte pjevser!!
Et eller andet sted føler vi, at hun har vendt op og ned på nat og dag - for hun spiser mest om natten - vi er løbet tår for gode forslag og ved vitterligt ikke hvad vi skal gøre!!
Håber du kan hjælpe os på rette vej.....??
Venlig hilsen
Marianne & Bo