Brev:
Mad og drikkeplan ønskes
28. april 2008
Alder:
10 mdr.
Mad og drikkeplan ønskes
Hej Helen
Kan du hjælpe mig med en mad-/drikkeplan for min 10-måneder gamle søn?
Jeg vil stoppe med at amme ham om et par dage, da jeg ikke synes at han spiser særlig meget. Han er ret glad for at amme. Han vejer pt. 7,75 kg. og var ved sidste måling for en måned siden ca. 73-74 cm. Der vejede han 8,2 kg. Han har tabt sig, da han var syg en uge med mellemørsbetændelse, forkølelse, hoste, voldsom diarre og opkast.
Han er ovenpå igen, men jeg håber, at han snart kan tage lidt på igen.
Jeg havde tænkt på, at han skulle have flaske med modermælkserstatning ved siden af sin mad. Det skal lige siges, at han har problemer med at tygge. Eller det vil sige, når han får tyggemad ind på tungen, er han meget slem til at få aktiveret sin brækrefleks og så kaster han maden op. Jeg satser derfor pt. primært på at få noget mad i ham og øver derfor stadig med at tygge, men det har ligesom anden prioritet. Rugbrød vil han gerne tygge, men det kommer lige pludselig midt i måltidet op igen.
Vil du lave en madplan til mig, hvor der tages højde for, at han ikke er særlig god til at tygge og at han får en masse næring, så han kan vokse lidt?
Med venlig hilsen
den trætte mor