Brev:
Min dreng vil ikke spise morgenmad
29. april 2008
Alder:
7 mdr.
Min dreng vil ikke spise morgenmad
Hej Helen
Lauge er nu 7 mdr. og er kommet nogenlunde igang med rigtig mad. Han er ikke ligefrem en superspiser, men der ryger lidt ned hver gang.
Han sover godt om natten og får kun 1 flaske efter at han er blevet puttet.
Til trods for at han ikke har spist i omkring 7 timer, vil han ikke have morgenmad. Jeg kan måske med lidt held få 3 skefulde grød i ham, that´s it.
Jeg kan ikke forstå det - barnet må jo være sulten, men nej - intet vil han have. Jeg får tilbudt ham alt, jeg kan komme i tanker om, men må til slut give op og give ham en flaske, som han spiser lidt af.
Skal jeg bare ignorere dette og satse på, at hans appetit på morgenmad engang kommer, eller er der noget jeg kan gøre?
Han spiser også ofte kun lidt til frokost og får så tilbudt flaske samt frugtmellemmåltider ind imellem i løbet af dagen, som han så heldigvis spiser lidt af. Det er faktisk først aftensmaden, der glider ned i større mængder.
Jeg ved godt, at børns appetit varierer, men Lauges synes at være forsvundet helt. Jeg skal vel bare blive ved at tilbyde ham ikke?
Han er ikke undervægtig, men bestemt heller ikke godt i stand. Jeg vil så gerne have, at han spiser eftersom han er en bette mager en, men jeg kan jo ikke tvinge det i ham.
Han er glad og tilpas, vil ikke kravle men gerne gå (med hjælp), og er i det hele taget super aktiv. Motorisk er han utrolig dygtig og virker på forkant sammenlignet med hans jævnaldrene. Så i det henseende synes han ikke at mangle energi pga. for lidt mad.
Skal jeg bare stikke piben ind og lade være med at tænke så meget over det med maden? Nogle gange kan man jo bekymre sig unødigt.
Tak for dit altid beroligende svar
God dag!
Venlig hilsen
Lauges mor