Svar: Min dreng vil ikke spise morgenmad
29. april 2008
Alder:
7 mdr.
Kære Lauges mor
Det lyder som om at Lauge er glad for frugt og derfor tænker jeg at du måske med lidt held kunne komme lidt frugtmos på morgengrøden - så kunne det være at han tog lidt mere af det.
Du kan også starte med at give ham lidt at drikke, hvis han starter dagen med at få en lille tår mælk, så får tarmene lidt at arbejde med og så vil han måske føle lidt mere sult en times tid eller 1½ efter...
Derudover tænker jeg at han måske lidt nu er lidt træt af grød og skemad og at du derfor skal forsøge med lidt nyt - små stykker bolle eller lignende. Du fortæller at han er bedst til at spise om aftenen og jeg forestiller mig at han her måske er begyndt at få lidt mere af jeres mad og derfor nyder den smag og kraft der ofte er i dette i forhold til, hvad der er i grød... måske kunne du indføre lidt mere smagfuld mos til frokost, rester fra aftensmaden som f.eks. lidt ris med lidt sovs eller lignende for at se om hans interesse så kom tilbage. Og så må du altså gerne lade ham smage lidt boller, lidt ost eller lignende, - hvad spiser du selv? Måske er han gladere for din mad...
Det kan naturligvis være en overgang, han kan være præget af tandfrembrud eller lignende, det er man også nødt til at medtænke.
Jeg håber at ovenstående hjælper dig lidt videre, rigtig meget held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske