Brev:
Nan1 eller Nan2 og til andre - opskrift på grød i mikroovn
29. april 2008
Alder:
5 mdr.
Nan1 eller Nan2 og til andre - opskrift på grød i mikroovn
Hej Helen
Tusind tak for det meget fyldstgørende svar omkring Madelines søvn. Jeg er begyndt at give hende mad 3 gange om dagen og gerne før hun får flaske. Det har resulteret i 3 lure i stedet for 4 og de er meget mere sammenhængende.
Jeg sad i går og læste et svar du har skrevet omkring Nan1 og Nan2. Jeg kom til at tænke på om jeg BEHØVER at skifte til Nan2 nu hvor hun er over 4 måneder. Jeg har nemlig hele tiden brugt Nan1!
I samme svar skrev du omkring at lave grød i microbølgeovnen. Du vidste kun til havregrød. Jeg kan et par mere hvis det kan hjælpe andre:
Majsgrød:
1 spsk majsmel
1 dl. vand eller MME
pisk sammen og stil i MB-ovnen.
Tag grøden ud hver 10. sekund og rør godt ellers klumper den let.
Bliv ved med at varme den til den har den ønskede konsistens.
Risgrød:
Det samme som majsgrød
Desuden kan man få en slags gryde til MB-ovnen, der gør det muligt at koge både frugt og grønt derinde.
Kærlig hilsen
Katrine og Madeline