Svar: Nan1 eller Nan2 og til andre - opskrift på grød i mikroovn
29. april 2008
Alder:
5 mdr.
Kære Katrine
Tak for dine opskrifter til grød i mikrobølgeovnen - jeg håber mange andre vil få glæde af dem:o)
Du behøver ikke skifte Nan1 ud med Nan2, hvis Madeline trives med Nan1 så kan du fint bibeholde denne. Det betyder dog ikke så meget med Nan 1 og Nan 2, da begge typer her er modermælkserstatning - Nan 2 adskiller sig fra andre "2" produkter ved netop at være fuldgyldig, andre er tilskudsblandinger.
Der kan dog være nogle fordele ved at skifte over til Nan2 - blandt andet at du ved 6 måneders alderen kan give den som alternativ til sødmælk. Du kan således blande den op i koldt vand og give den af en kop.
Derudover kan den mætte lidt mere og hvis du oplever at Madeline er meget sulten og svær at mætte på Nan1, så kan du roligt skifte til Nan2 - modsat, hvis hun trives på Nan1 så behøver du ikke skifte.
Indholdsmæssigt er de to produkter dog meget ens. Der er en lille smule jern mere i Nan2 - Nan 1 indeholder 0,4 mg jern/100 ml og NAN 2 0,8 mg/100 ml og noget af laktosen er skiftet ud med maltodextrin, det er det, som gør at den mætter mere - men ellers er der så vidt jeg ved ikke nogen forskel.
Det står dig således frit for at gøre, som du synes er bedst:o)
Fortsat held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske