Brev:
Afviser MME, vild med vælling
29. april 2008
Alder:
4 mdr.
Afviser MME, vild med vælling
Kære Helen
Det er virkelig en dejlig brevkasse du har, tak for det!
Jeg er løbet ind i lidt problemer med min lille dreng han er 4mdr og 1dg i dag(29/4). De sidste 14 dg er han blevet mere og mere træt af sin NAN 1, det har han spist siden han var 5 dg. Tilsidst gik han helt i spisestrejke og fik kun under skrig og skrål ca. 700ml fordelt over 5-6 måltider, normalt spiste han omkring 1200og det svarer meget godt til 1/6 af hans vægt. Det startede vel med at han begyndte at lege med flasken og fandt så ud af han selv kunne slå den helt væk. Så ville han absolut ikke spise hos hverken far eller mor, men kun på gulvet eller liggende frit på sofaen.
Jeg ringede til min sp. som foreslog at give en flaske vælling i døgnet, det gør vi nu, det ryger lynhurtigt ned og til den flaske er det fint at sidde hos os.
Mit spørgsmål er, hvad skal vi så nu? Han vil stadig ikke rigtig drikke nan1, skal vi prøve et nyt mærke, sundhedsplejersken sagde at efter en uge måtte han godt få to flasker vælling, men hvor meget mælk skal han så drikke samtidigt? han tager ca. 650-750ml nan og 200ml majsvælling på et døgn.
Skal vi videre til ske mad? Han følger meget med i hvad vi spiser og han propper alt indenfor rækkevidde i munden, men er jo kun lige 4 mdr.
Han sover igennem, men går sent i seng (synes jeg:-), fra ca.21.30 til 07.30.
Vi vil så gerne have hyggelige spisestunder igen.
Med venlig hilsen
AneLouise