Brev:
Nedsat appetit, kiks og boller
2. maj 2008
Alder:
12 mdr.
Nedsat appetit, kiks og boller
Hej Helen.
Så har jeg brug for din hjælp.
Nu strejker dagplejerne her, det er vi ikke så glade for da Thea jo lige var faldet til. men problemet er at Thea ikke vil spise særlig meget når hun bliver passet ude, er det en protest af at hun hellere vil have mor? Hun er dog også begyndt at nægte at spise herhjemme også, så det bliver ikke til meget mad på en dag.
Jeg læste et sted at babyer ved et års alderen tit ikke spiser særlig meget fordi at de ikke vokser så megt på dette tidspunkt, er det rigtig?
Jeg er som sagt rigtig glad for min dagplejemor, der er dog lige en ting, hun har der med at give børnene meget digestive kiks og byggemand bob kiks, dette får de hver dag og til frugt får de dem inden frugten hvor jeg mener det burde være omvendt.
Når de er ude at gå tur har jeg opdaget at de altid får en bolle ved bageren, (min søster arbejder der) :o) Og jeg mener at hvis de får alle de kiks og boller (tomme kalorier) så er der jo ikke meget plads til rigtig mad. Det resulterer også i at hun ikke kan se en pakke med kiks uden at hun peger og siger mam mam og tænder helt af hvis hun ikke får en, når hun så først har set kiksene, vil hun jo ikke spise det jeg servere, vi kan heller ikke gå ned at handle uden at hun peger over på bageren og vil så have en bolle.
Hvad skal jeg gøre? for jeg er ekke så god til det der med at sige sådanne ting til hende, men vil omvendt heller ikke have at min datter får dårlige spisevaner og ALT for meget sukker.?
En anden ting er at Thea er meget mor-syg, hun er simpelthen omkring mig hele tiden. Det har hun været i MEGET lang tid nu, jeg kan ikke engang gå i bad hvor far så tager over uden at hun bliver helt hysterisk, jeg synes det er synd for hende, men jeg skulle jo gerne kunne tage et bad uden hende. hehe.. hvornår plejer børn at være ovre dette? Jeg synes nemlig det har stået på i lang tid nu. Jeg ved ikke om det har noget gøre med at hun lige er startet i dagpleje og at de nu strejker og så er hun jo blevet passet både ved mormor og bedste og farfar, om det måske er for forvirrende for hende?
Glæder mig til dit svar.
Mange hilsner fra Theas Mor.