Brev:
Trist datter
4. maj 2008
Alder:
2 år, 6 mdr.
Trist datter
Kære brevkasse
Jeg har en datter på 2½ år og hun har altid været en glad lille pige, men de sidste 3-4 uger har hun været anderledes.
Hun har været utrolig meget syg siden jul, med influenza og snue. Jeg er på barsel med hendes lillebror på 9 mdr, så når hun har været syg har hun været hjemme ved mig, ind til hun er blevet helt frisk igen. Hun kommer så i dagpleje og der går nogle dage og så er hun syg igen.
Der er så også et barn deroppe, som er meget syg. Dagplejemoren får lidt ekstra om måneden for at have hende, men hun komme så også tit syg derop og hun skal tage imod hende. Det er rigtig træls, for så bliver min datter hurtig syg igen.
Men den sidste tid, har hun været meget ked af det når jeg afleværer. Men vil ikke med mig hjem igen når jeg henter hende, det er bare lidt strenge og gå fra et grædende barn. Hun er utrolig glad for hendes dagplejemor og det er jeg også, skal lige siges.
Når hun så er kommet hjem er hun lidt trist, pirlig og pyllert, Der skal ikke meget til inden hun begynder at græde el blive hidsig. Hun spiser ikke ret meget og er træt.
Jeg fik så at vide af en gammel dagplejemor at det kan være psykisk at hun har det sådan, fordi der er så mange ting med den anden lille pige deroppe og det kan hun sagtens mærke og måske tager det til sig. Jeg tænker lidt om det er en fase el om det er en reaktion på at hun har fået en lillebror, der syntes jeg nemlig ikke hun rigtig har reageret, selvom han havde kolik de første 3 mdr og jeg faktisk ikke var der for hende.
Nu har hun været hjemme ved mig i 4 dage pga ferie og i dag er hun bare den lille pige som jeg kender. Sød og dejlig og leger og hygger. Men når der er gået nogle dage i dagplejen bliver hun hidsig og trist igen.
Hvad skal jeg gøre, kan jeg gøre noget?
Hilsen Camilla