Brev:
Manglende væske
5. maj 2008
Alder:
7 mdr.
Manglende væske
Hej Helen.
Det kan til tider være temmelig frustrerende at børn ændrer deres spisemønster, eller måske er det bare mig der er pylremor.
Min lille dreng ELSKER sine skemåltider og især mos. Han får 3 måltider om dagen, frugtmos til eftermiddag, til gengæld vil han ikke rigtig tage mme i flaske mere. På en god dag ca. 300 ml, hvilket jeg synes er alt for lidt. Jeg starter dagen med mme og det er max. 100 ml han vil have. Selv den sene aftenflaske glider ikke ned.
Han vejer nu ca. 7.6 kg og er 69 cm lang, og jeg kan se at hans vægtkurve er gået lidt ned. Han er en dejlig glad og kvik dreng - sover igennem om natten, så på den måde trives han, men jeg er bekymret for om han får væske nok og kalk.
Han får vand til sine skemåltider, men han skal jo lige lære at drikke af kop.
Jeg giver ham jerndråber, da han ikke kommer over de 400 ml. NAN2 om dagen.
Jeg ville blive glad for lidt gode råd, da jeg bekymrer mig lidt på hans vegne.
Kærlig hilsen og tak for en super brevkasse
Bella