Brev:
Ondt for tænder eller?
5. maj 2008
Alder:
3 mdr.
Ondt for tænder eller?
Hej Helen,
Tal for dit seneste svar. Det var jeg meget glad for.
Der er nu opstået et nyt problem. Marco er begyndt at være meget pyldret, hænget og grædende (de sidste tre dage). Vi tror, at han har ondt for tænder, selvom han kun er tre måneder. Det var også lægevagtens bud. Han har nemlig savlet meget de sidste fjorten dage - tre uger og er begyndt at komme hænderne i munden og ligesom tygge lidt på dem.
Jeg kan da også mærke, at han bider sammen om min brystvorte, når han spiser og lægen kunne mærke og se på gummerne, at der var noget i gære. De ser lidt hvidlige ud og man kan mærke tænderne nedenunder. Han har dog ikke rød numse og heller ikke feber.
Vi er dog lidt bekymrede, da han i modsætning til hvad vi hører fra andre synes at sove mere end sædvanligt (men nu er han også et barn, der sover meget lidt, jf. mit seneste spørgsmål til brevkassen), og han virker også ofte meget lidt interesseret i de ting, der ellers morer ham, såsom at ligge på aktivitetstæppet. Han ligger der måske fem minutter, men begynder så at klynke. Han virker også bare generelt betuttet, som om der ikke rigtig er noget, "der duer".
Er dette almindeligt i forbindelse med tandfrembrud??? Og er det virkelig rigtigt, at man ikke længere kan få Dolodent? Og hvorfor?? Hvor længe ad gangen skal man regne med at han har ondt for tænder?
Mange hilsner,
Hanne