Brev:
Sove igennem, grød og mælk
5. maj 2008
Alder:
6 mdr.
Sove igennem, grød og mælk
Hej igen igen.
Jeg har jo netop disse to tvillinge drenge på 6,5 mdr. dog født 32+5. Som det går rigtig godt med, efter at have fulgt nogle af dine råd, både dem jeg selv har stillet og igennem nogle af de andre indslag i brevkassen.
Drengene sover desværre ikke igennem endnu (øv øv til mors ærgelse) men sådan er det jo. Da der nu er 2 er det ofte hårdt at skulle op 4 gange på en nat og så samtidig stå op ca kl 6.
Derfor har jeg lige nogle spørgsmål vedr. det med at sove.
Deres dag starter ca.
kl 6. får tilbudt mælk tager ofte kun max 50 ml.
kl 7 sover ca 0,5-1 time
kl 9 grød
kl 10.30 sover ca 1 t.
kl 12 grød.
kl 14 sover 1-2 t.
kl 15.30 tilbudt en flaske spiser ca 100 ml
kl 17.00 sover max 30 min.
kl. 17.30 - 18.00 mos
kl 18.30 bad
kl 19 flaske til natten ca. 150-200 ml
kl 24 flaske 150 ml
kl 3-4 flaske 150 ml
1.
Jeg har overvejet, simpelthen for at få noget mere sammenhængende søvn, at vække den ene når den anden har fået mad omkring midnat, men har indtil videre ikke gjort det pga "Tænk nu hvis den ene havde tænt sig at sove igennem.
Derfor vil jeg hører hvad der er af tegn på at de begynder at springe et måltider over om natten? eller sker det bare pludseligt en nat?
2.
Begge drenge er meget glad for grød og mos og spiser derfor store potioner ca 1,5 - 2 dl pr. måltid. (grød morgen og middag og mos aften) og derfor, tror jeg, at de ikke så gerne vil tage ret meget mælk i løbet af dagen.
Derfor tænkte jeg på om jeg skulle give dem mindre grød og mos og håbe på at de ville tage noget mere mælk i løbet af dagen og derved måske have mindre brug for mælk om natten eller er det lige vidt?
Med venlig hilsen
Stine