Brev:
Varieret kost til tvillinger uden rugbrød
5. maj 2008
Alder:
10 mdr.
Varieret kost til tvillinger uden rugbrød
Kære Helen
Så er vi ankommet til USA og har været her i 10 dage. Turen herover tog hårdt på os alle, ikke mindst på Signe og Anna, men nu er de ved at have jetlaget helt ude af kroppen og har næsten fundet den vante rytme.
Mit spørgsmål angår deres kost, da jeg ikke kan finde rugbrød herovre (kun noget med mange kerner og det er nok for hårdt for deres maver). Jeg synes det er svært at variere kosten tilstrækkeligt og synes, jeg ender med at give dem stort set det samme dag efter dag. Ikke mindst fordi frokosten med rugbrød nu skal erstattes af noget andet "tungt". Pigerne fylder 10 måneder d. 14. maj (født 34+0).
Vores dag ser typisk sådan ud (eller kommer forhåbentligt til det henad vejen):
5.30/6.00: Flaske 130 ml MME
7.00/7.30: Havregrød, mælk af kop
8.30: Banan og hvidt brød med ost, vand af kop.
Sover 1-1,5 time fra ca. 9.00
11.00: Her plejer rugbrødet at komme på banen. Nu har jeg forsøgt pasta med købemad fra glas, ingen succes. Grøntsagsmos, nogen succes. Hvidt brød med pålæg, stor succes (men mætter jo ikke meget i længden)
13.00/13.30: Flaske 130 ml MME, puttes til lur
15.00/15.30: yoghurt med frugt og havregryn, vand eller mælk af kop
17.30: Grøntsagsmos med kød, ris med grøntsager og kød, lasagne eller lign. De spiser meget selv med fingrene, også til de øvrige måltider.
19.00/19.30: Flaske 130 ml MME, puttes til natten, sover til 5.00/5.30
Jeg synes selv, at en sådan plan ser ok ud, men jo ikke hvis de får det samme hver eneste dag. Har du forslag til variation? Frokosten er de sidste dage ofte endt i yoghurt eller hvidt brød, fordi de nægter alt andet, men jeg vil helst ikke proppe så meget hvidt brød i dem. Kunne også godt bruge forslag til flere forskellige mellemmåltider end yoghurt, frugt og brød.
På forhånd tak for svaret!
Venlig hilsen
Maria Louise