Brev:
Nægter at spise grønsagsmos
5. maj 2008
Alder:
6 mdr.
Nægter at spise grønsagsmos
Hej Helen
Ja så fik jeg altså lige brug for at skrive igen. Jeg har Viktor på 6½ måned som er 70 cm lang og vejer 9 kg, og som er en glad dreng som trives i det store hele.
Da han var 5 mdr. begyndte jeg at give ham risgrød og vand af kop, dette var svært i starten, så jeg puttede lidt frugtmos ovenpå, og så gik det bedre. Jeg prøvede osse med kartoffel og gulerodsmos, men han åbnede ikke munden når jeg ville give ham dette, det var kun risgrøden. Idag 1½ måned sidder jeg efterhånden lidt fortvivlet for mit barn vil kun spise risgrød/hirsegrød med frugtmos, og når jeg kommer med grøntsagsmos så er hans mund lukket med 7 segl, og jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre. Mine 2 andre store børn har spist det, og jeg er bange for han ikke får de grønsager han skal have.
Jeg har læst i mad til spædbørn og småbørn, men er tvivl om hvordan jeg kommer videre.
Sådan ser vores dag ud for tiden
06.00 flaske ca 200ml
9.45 flaske ca 150ml
13.00 risgrød på 2½ dl sødmælk og vand
15.30 flaske og lidt frugtmos
18.00 hirsegrød på modermælkserstatning og vand til.
20.00 flaske ca 100ml
og sover så hele natten til kl 06.00 hvor vi alle skal op, og får så sin flaske.
Men kan du ikke skrive hvordan hans dag ser ud i forhold til mad, og hvordan kommer jeg videre forhold til mad.
Skal han have jern ?
Hvor meget modermælkserstatning skal han have i døgnet?
Skal jeg stadig skolde sutteflasker/sutter? Hvor længe endnu?
Det var en masse spørgsmål, og jeg håber du kan hjælpe mig.
Med venlig hilsen fra Charlotte