Brev:
Skemad og amning - 4 mdr.
6. maj 2008
Alder:
4 mdr.
Skemad og amning - 4 mdr.
Hej Helen.
Jeg har lige et par små spørgsmål der trænger sig på.
Jeg har en dejlig pige, Nanna, på 19 uger. Hun er glad, tilpas, nysgerrig og trives i stor stil. Hun vejer lige knap 7000g, og er ca. 64 cm, jeg har selv været i gang med målebåndet da Sp jo strejker.
Jeg har ammet Nanna stort set fuld ud, hun bliver altid tilbudt en flaske til aften, nogen gange tager hun det hele (100ml.), andre gange kun halvdelen eller slet ikke.
For 5 dage siden begyndte vi så på risgrød, ikke fordi hun virker specielt sulten men fordi hun kigger meget interesseret på det jeg spiser. Og det går rigtig godt, hun åbner munden flot for skeen, sluger det med velbehag og smiler stort.
Nu er mit spørgsmål så hvordan ligger jeg skemaden ift. Amningen? Skal det ligge i stedet for en amning eller i forbindelse med en amning? Lige nu får hun lidt først på eftermiddagen, men når hun kan begynde at spise lidt mere og jeg skal fordele det over 2 måltider, hvor tæt på hendes sengetid må det sidste måltid så ligge?
Jeg vil stadig gerne amme ved siden af og er derfor nervøs for at mælkeproduktionen daler (jeg har i forvejen kun lige så det rækker) for meget hvis hun nu skulle ske at sove fra hendes natamning, omvendt vil jeg gerne kunne nøjes med kun et måltid om natten (på nuværende tidspunkt ber hun for det meste om 2 men det er sket at der kun har været en amning om natten. Fra kl.20-21 og til ca.6.30)
Hvornår skal jeg begynde at tilbyde hende vand af kop sammen med måltidet?
Et anden ting jeg spekulere over er solen. Hvor hysterisk bør jeg være med den og kan jeg give sådan en størrelse solcreme på? Hvor varmt skal der være før vi kan droppe bomulds huen i barnevognen når hun skal have lur?
Håber du kan finde rundt i det og tak for en super side
Med venlig hilsen
Tina