Brev:
Mad og manglende rytme i vuggestue
6. maj 2008
Alder:
9 mdr.
Mad og manglende rytme i vuggestue
Kære Helen,
Jeg har endnu en gang (!!) brug for et af dine gode råd. Min datter på 9 måneder er for nyligt startet i vuggestue hvilket har været lidt turbulent. Hun har ellers altid haft en god, stabil rytme, men den tager de ikke meget hensyn til i vuggestuen.... nogle gange kommer hun hjem med begge hendes flasker uspiste, andre gange er det frokosten hun ikke har fået. Sov førhen 2 gange om dagen, nu putter de hende ofte 3-4 gange og tit bliver det kun til 20 min. lur.
Jeg er ved at være lidt frustreret over det da vi kan mærke at vores datter er mere urolig, har svært ved at falde i søvn, er nogen gange så træt at hun sover kl. 16-18 hvilket ikke er særligt hensigtmæssigt for vores dagligdag som familien. Naturligvis kommer hendes behov i første række, men det må da være muligt at bevare den gode rytme på trods af vuggestuen?
Nu har vi ferie de næste 2 uger og der vil jeg forsøge at få lidt rytme ind igen - og derefter bede vuggestuen respektere det :-)
En nogenlunde plan for vores dag derhjemme:
6,30 morgenmad - grød
8,30 puttes til lur
10,00 formiddagsmad...HVAD??(indtil for nylig flaske)
12.00 rugbrød
13.00 puttes til lur med flaske forinden
15,30 lidt A38, frugt mm
18,00 aftensmad
19,30 puttes til nat med flaske
22,00 flaske
Som du kan se får hun nu 3 flasker om dagen - er det passende? Hvilken flaske skal væk som den næste? Og får hun nok mælk - hun tager ca. 200 ml på hver flaske.
Jeg tænker at fx. 1/2 bolle kan bruges som formiddagsmad?
Hun kan endnu ikke finde ud af at samle små stykker mad op fra tallerknen og putte dem i munden... vi lader hende bare øve så meget som muligt men oftest sidder hun bare og maser maden mellem fingrerne..hvordan kommer vi videre med projekt "spis selv"?
På forhånd tak! :-)
Hanne