Brev:
Hvordan får jeg min datter til at sove uden at blive svøbt?
10. maj 2008
Alder:
5 mdr.
Hvordan får jeg min datter til at sove uden at blive svøbt?
Hej Helen,
Lara kan kun sove, hvis hun bliver svøbt stramt i sit vattæppe eller sin dyne. Her i vinters var det helt fint, da hun ikke blev for varm, men her i sommervarmen har vi problemer med, at hun bliver alt alt alt for varm....
Jeg har prøvet at få hende til at falde i søvn uden at blive svøbt, men det lykkedes ikke så godt. Hun vågner mange gange gange og kan slet ikke finde ro. Det er kun hvis jeg triller med barnevognen at hun kan sove uden at blive svøbt. Men så straks "turen" stopper, så vågner hun. Det gør hun ikke, når hun bliver svøbt..... Hvad skal jeg gøre? Hun ligger kun i en kortærmet body om natten, men er rigtig varm, når jeg tager hende op. Hun er fuldstændig afhængig af sin sut, og når hun har armene fri, så tager hun sutten ud og karter rundt i sin seng!
Har du nogle gode ideer? Jeg er lidt i vildrede, for det bliver jo kun varmere i vejret, og hvad skal jeg gøre, når vi rejser sydpå, der er det jo helt udelukket, at hun skal svøbes, så omkommer hun da af varme....
Med venlig hilsen
Lara's mor