Brev:
Fast rytme - hvordan?
11. maj 2008
Alder:
4 mdr.
Fast rytme - hvordan?
Kære Helen
Så har vores dejlige yngste-tøs rundet de fire måneder og hun stor-trives. Efter en periode hvor hun ikke spiste nok, virker det som om, hun har fået mere appetit. Samtidig supplerer vi med flaske, når hun puttes til natten.
Mit spørgsmål går mere på det med at få en fast rytme. Kan jo se, at du anbefaler en fast rytme fra de 4 måneder, og jeg kan sagtens forstå det trygge i en genkendelig hverdag.
Men hvad ligger der helt konkret i en fast rytme? Jeg spørger fordi, jeg har svært ved at se, hvordan vi får tøsen til at følge faste tidspunkter for både lure og måltider. I dag vågner hun typisk kl. 7 og får morgenmad kl. 8 og bliver puttet med en flaske omkring 20.30. Det ligger altså ret fast. Men hvad der ligger derimellem følger langt fra altid en fast rytme. Mest fordi det er forskelligt, hvor lange hendes lure er. I øjeblikket er hun f.eks. temmelig konsekvent med kun at sove tre kvarter ad gangen og på den måde kommer antallet af lure nemt op på fire.
Når hun er vågen, er hun bare glad i låget, aktiv og simpelthen så nysgerrig på verden omkring hende. Så hvordan er det liiige, man får skabt og fastholdt en fast rytme?
Og så lige to hurtige side-spørgsmål. Hun er åbenlyst klar til at spise ALT, hvad vi andre putter i munden og er meget begejstret for den grød, vi så småt er begyndt at introducere for hende. Men hvor skal første måltid optimalt ligge, og hvornår må hun begynde at få to gange fast føde om dagen?
Og hvad med mængderne af mme. Jeg ved jo ikke, hvor meget hun får, når jeg ammer, så jeg er lidt usikker på, hvor meget mme hun må få pr. flaske. Hvad er det normale?
Endnu engang tak for hjælpen :o)
Kærlig hilsen
Mor til to