Brev:
Mad, søvn og dagsplan
11. maj 2008
Alder:
7 mdr.
Mad, søvn og dagsplan
Kære Helen,
Så blev det min tur. Læser din brevkasse meget ofte, og finder meget hjælp. TAK!
Sophus er 7 ½ måned. Jeg ammer ham 4-5 gange dagligt. Han er aktiv og en stor, sund og nysgerrig dreng
Jeg giver Sophus havregrød kl. ca. 8.00 lidt mælk i kop og vand i kop. Efter maden tager han sig en lur på en times tid, nogen gange mere andre gange mindre. Til frokost(1130-1200) får han kartoffelmos med fx broccoli, gulerødder og kød eller fisk vand i kop.
Ved 13.30-14 tiden går jeg en tur med ham, hvor han cirka sover 11/2-2 timer. Det er lidt forskelligt, men jeg forsøger at give ham den lange lur her.
Når han vågner i barnevognen ved 16.00 er vi oftest ude at gå og på vej hjem, så giver jeg ham lidt frugtmos købt på glas. Du skriver i mange af dine andre anbefalinger, at det er godt at give fuldkornsgrød, men der skal jo varm mælk i, så det kan vel næppe holde sig, når jeg er ude og gå. Det skal vel serveres med det sammen, når det er lavet?
Er der noget andet jeg kan give ham i stedet for frugtmos, som jeg forbinder lidt med en dessert. Jeg giver ham frugtmos med fuldkorn i, men så lige på glasset at der kun er 5% fuldkorn i.
Kl. 18.00 får han igen kartoffelmos med fx broccoli, gulerødder og kød eller fisk og vand i kop.
Jeg forsøger hele dagen at give ham små hapsere brød, frisk frugt, argurkestave, melon m.m for at stimulere ham. Han spiser egentlig godt især, hvis det lige er toppet med lidt frugtmos.
Jeg putter ham kl. 20.00 og i øjeblikket er vi i gang med projekt ikke bryst om natten dvs. frem til 05/06, hvor jeg ammer ham, hvis han vågner, nogle gange vågner han senere.
Må jeg begynde at bruge sødmælk i kartoffelmosen i stedet for MME?
Ser min dagsplan for mad fornuftigt nok ud?
Er det godt ex. at give øllebrød til morgenmad hveranden dag?
Og hvor meget søvn skal han have om dagen?
(vil ikke tage sut eller flaske)
Håber at ovenstående er forståeligt:)
Sikke en masse spørgsmål, det alligevel blev til...
TUSIND TAK FOR DIN HJÆLP.