Brev:
Vil et fjerde måltid hjælpe på søvnen
13. maj 2008
Alder:
6 mdr.
Vil et fjerde måltid hjælpe på søvnen
Hej Helen
Tak for dine svar. Vi kan ikke helt passe vores hverdag ind i den dagsrytme du har sendt, da Josefine vågner kl 5.30 og vil op ligegyldigt hvad jeg gør. Tænker om jeg må gå igang med det 4 måltid, for synes jeg prøver alt hvad jeg kan at tanke hende op med mad om dagen, men efter at have haft en lille uge igen, hvor hun kun har fået kl 23 og 04.30, så er hun begyndt at ville have mælk igen kl. 3. Hun begyndte at springe den over kl 3 da jeg begyndte at give hende vælling kl. 23 og det gør jeg stadigvæk, men det hjælper ikke.
Er det måske bedre at prøve at give noget modermælkserstatning i stedet for vælling?? Kunne godt snart tænke mig at sove lidt nemlig:-) Hvis jeg giver hende sutten og vender hende der kl 3, så sover hun videre, men vågner hvert kvarter, og så giver jeg hende mælk og så sover hun et 1½ time.
Vores dag ser sådan her ud:
05.30 Står op, får vand af kop
07.30 Havregrød med frugtmos + modermælk af kop
08.00 Sover formiddagslur i barnevogn ( ca. 1 time til 1½ hvor jeg vugger)
10.30-11.00 Spiser Øllebrød + vand
11.30-12.30 Ammes og sover middagslur ( ca. 1 time til 1½ hvor jeg vugger)
Ca. 14.30-15.30 Ammes og får frugtmos
16-17 Powernap 30 min
17.30 Får grøntsagsmos + vand
18.30-19.00 Ammes til natten
19.00-19.30 sover for natten
23-24 Vælling af flaske, 03 Ammes, 04.30 Ammes (kan nogle enkelte gange undvære den 03)
Hun vil ikke tage flaske om dagen, så derfor får hun modermælk af kop, da hun snart skal starte i dagpleje.
Håber du kan hjælpe med om hun måske skal begynde på det 4 måltid. Hun er 6 mdr. og 1½ uge:-)
Venlig hilsen
Lisbeth