Svar: Søvnrevolution
13. maj 2008
Alder:
11 mdr.
Hej med dig
Hvor er det dejligt at I nu alle har fået jeres nattesøvn tilbage. Det er vigtigt for forældre at få en sammenhængende nattesøvn, men det er bestemt også vigtigt for børn.
Jeg ved at du og din mand har sovet på skift med jeres datter i soveværelset eller alene på sofaen i stuen, fordi den ene af jer så fik lidt søvn - ihvertfald hver anden nat. Det er rigtig godt at I nu har fået soveværelset tilbage og kan sove i jeres egen seng alle ugens dage - der sover man trods alt også bedre end på sofaen...
Det er rigtigt at det kan hjælpe at flytte barnet ud af soveværelset. Det at man forstyrrer hinanden med de natlige lyde skal man ikke glemme som mulighed. Når barnet sover i et tilstødende lokale, så reagerer man naturligvis på barnets gråd, når barnet har reelt behov for at man kommer, men man reagerer måske ikke på de små klynk og den uro der kan være en imellem, hvorfor barnet også får mulighed for at komme videre i søvnen selv.
Jeg håber andre familier vil finde lidt ro ved at læse din beretning og vide at det godt kan lade sig gøre at få sin nattesøvn tilbage - fortsat held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske