Svar: Vitaminer - 13 mdr.
13. maj 2008
Alder:
13 mdr.
Kære Jonas mor
Der findes mange forskellige og også udmærkede vitaminpiller til børn. Det er meget forskelligt hvad de kan lide og det afhænger ofte af smagen.
Jeg ved at du på apoteket kan købe multitabs og her købe en pakke, hvor du selv sammensætter piller med forskellig smag - på den måde er det måske lettere at finde ud af, hvad smag din dreng kan lide.
De kan let knækkes i kvarte og kan på den måde gives som små stykker, som børnene ofte synes er lidt sjove at tygge på.
Alternativet er at tilbyde ham vitamindråber, f.eks. ACD-dråber indtil han når en alder, hvor han synes vitaminpiller er sjove.
Fortsat held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske