Brev:
Tvillinger vil ikke spise - 12 mdr.
13. maj 2008
Alder:
12 mdr.
Tvillinger vil ikke spise - 12 mdr.
Hej Helen
Jeg har tvillinger på næsten 1 år. Tv B vil næsten ikke spise noget for tiden. Tv B har tidligere spist rigtig fint, men for tiden skal jeg lokke med alt muligt. Hun vejer ca 9 kg. Hun har ingen tænder endnu. Hun vil næsten kun have flydende og blødt mad; havegrød, øllebrød, yoghurt, hvidt brød og banan. Tidligere har hun været glad for alt både kartofler, kød, ris og rugbrød, men intet af dette nu.
De startede i vuggestue for ca 2½ mdr siden og de siger næsten hver dag, at hun næsten ingenting har spist. Jeg har egentlig slået det lidt hen og har tænkt at hun ikke var sulten, men når jeg sammenligner med Tv A (som jeg jo har tendens tid, smil) bliver jeg bekymret - for hvad lever hun af. De får kun 1 putte-flaske om dagen med 200 ml Nan ellers spiser de stort set som os.
Tv B trives ellers fint. Hun er glad og kravler rundt og undersøger ting. Hun har elles stort set fulgt normal vægt kurven, men ligger lidt under nu med de 9 kg.
Er det bare en periode hun er inde i? Kan det være tænder der står på spring og irriterer gummerne?
Er det noget jeg skal bekymre mig om eller skal jeg bare tilbyde det vi andre får og ikke andet, altså lade hende være, så hun spiser det hun kan og har lyst til?
Jeg håber, du kan give et eller nogle råd.
Med venlig hilsen
Mor til tvillinger