Brev:
Ammes i søvn - er det ok?
14. maj 2008
Alder:
8 mdr.
Ammes i søvn - er det ok?
Hej Helen!
Ja så er jeg her igen med et spørgsmål, som jeg har har kigget lidt efter svaret på i brevkassen. Jeg kan dog ikke helt finde det, og da jeg nok ikke får besøg af min sundhedsplejerske pga. strejken, så spørger jeg dig;-) Og vi havde en dejlig ferie - det skulle være lov at alle familier med små børn skulle tage væk og lade op. Magnus elskede maden, så det var jo skønt!
Til sagen: Vi følger dagsplanen, som du før har sendt og det går uden problemer. Magnus står op fra sin eftermiddagslur mellem 15 og 16 og bliver puttet ca. 19.30 og her falder han altid i søvn ved brystet. Også selvom jeg gør alt for at han ikke skal, snakker lidt med ham, tager ham op og bøvser osv. Hvis han bare sov var det fint, men han vågner op efter ½-1 time og er rigtig ked af det - sikkert fordi han troede han sov hos mig, og det gør han jo så ikke! Eller er det ikke det?
Hvad skal jeg gøre? Vi har snakket om at jeg måske skulle prøve at amme før han får nattøj på, men altså jeg vil også sige at han jo stadig ikke er den nemmeste at få til at spise ved brystet, så jeg tror ikke han vil have noget tidligere. Samtidig tror jeg også han spiser så fint her om aftenen, fordi han kan genkende, hvad der skal ske - det er det eneste tidspunkt i døgnet hvor han bare dier uden problemer. Så skal jeg ændre noget og tage en evt. kamp senere? Eller skal jeg gøre noget nu? Hvis jeg skal være væk en aften er det jo ikke så holdbart...
Jeg ved faktisk ikke selv, hvad jeg selv synes er bedst, så du må meget gerne komme med lidt råd og fortælling om putteritualer, når det ikke er brystet mere, hvornår osv. :-)
Så er der sket det at efter vi kom hjem fra ferie har han sovet fra 19.30-20 til 6-6.30. Han vågner ikke rigtig op og her i nat hvor han gjorde tilbød jeg ham brystet, men han afviste. Jeg tænker om jeg ikke bare skal følge ham i at nu er amning kun noget vi gør om dagen? Og håbe på, at han så gider lidt mere om dagen... Gør nogle børn bare sådan? Jeg troede det ville være en kamp at skulle af med brystet. Men det brokker jeg mig bestemt ikke over, han sov ikke godt før, så jeg synes vi trængte til lidt mere søvn allesammen.
Det var vist det for nu.
Kærlig hilsen
os