Brev:
Frugt og grøntsager
14. maj 2008
Alder:
4 mdr.
Frugt og grøntsager
Hej Helen
Olivia er begyndt at få grød. Hun spiser majsgrød med enten lidt pære æble mos i eller sveskemos. Hun spiser mellem 1/2 - 1 dl pr måltid og hun får det til frokost. Efter ca 3-4 timer er hun sulten igen og så får hun en flaske. Hun har fået grød i snart 3 uger nu. Hun er begyndt at være mere vågen om aften, og er også vågen når vi skal spise aftensmad, kan jeg så småt begynde at give hende en smule grønsagsmos mens vi spiser.?? Er der nogle grøntsager der er bedre end andre.??
Vi spiser meget frugt om sommeren, og tænker om Olivia må få noget at det vi spiser hvis vi moser det, uden at det et kogt først. Tænker lidt på banan, jordbær, fersken og vindruer. Eller er der noget frugt hun skal holdes fra. Vi laver nogle gange smoothie af jordbær, banan og appelsin juice blendet med isterninger, må hun få et par skefulde af det når det er varmt. Vi kan nemlig ikke få hende til at drikke vand. Har prøvet med sutteflaske, tudkop, på en ske i forbindelse med grød måltid og med et lille snapseglas, men ikke om hun vil have det.
Får hun væske nok i det mme hun får i løbet at en dag? Hun spiser kl 8 om morgen igen om eftermiddagen og så igen et sted mellem kl 20-22 alt efter hvor meget hun sover om aften. Ved hvert måltid spiser hun ca 260 ml. Har du nogen gode råd til hvordan man ellers kan få noget væske i hende i løbet at dagen.
Hun har haft nogle problemer med maven i forbindelse med nutramigen, og derfor har hun fået laktolose, vi var næsten trappet helt ud af det, men nu er hun begyndt at få mere fast afføring og meget mørkegrøn i forbindelse med vi er startet på grøden. Vi har sat hende laktolose op så hun får 3 ml på en dag. Jeg håbede lidt på at sveskemosen kun hjælpe lidt på hendes mave, men det ser ikke ud som om det har nogen effekt. Der er ca 2 store tsk fulde i hendes grød. Er der noget andet vi kan gøre for hendes mave. Hun har afføring 1 gang daglig og her er ikke ked af det når hun skal af med det, men jeg synes bare jeg har læst at det ikke må være fast i konsistensen.
Nå det blev alligevel til et en del spørgsmål. Håber du kan finde hoved og hale i det.
Mange hilsner
Heidi