Brev:
Pylret søn - dårlig morgen
14. maj 2008
Alder:
2 år, 10 mdr.
Pylret søn - dårlig morgen
Hej Helen,
Jeg har tvillinger på snart 3 år + en ny lille en på 3 uger.
Min søn på 3 år har altid været meget pylret og det driver os til vanvid, for vi kan ikke finde ud af hvordan vi skal takle det. Vi har både prøvet at lade ham være, trøstet ham og været hårde, men intet hjælper.
Lige for tiden er det især om morgenen vi skal høre på hans beklagelser. Vi står op kl. 6:00 (de kommer i seng kl. 19:30) og vi skal være ude af døren kl. 7:00, for at kunne nå på arbejde til tiden.
Han er B-menneske, så vi lader ham gå lidt i sin egen verden, men på et tidspunkt skal han jo have morgenmad, solcreme og tøj på og have børstet tænder og det er her pylret kommer ind.
Så græder han og skal have kram hele tiden.
"Nej, jeg vil ikke have solcreme på", "nej, jeg vil ikke have børstet tænder", "nej, jeg kan ikke selv tage strømper på". Vi vil gerne have han selv tager tøj på, for når han en enkelt gang imellem ikke er pylret, så tager han tøj på uden problemer.
Men i hans pyller-perioder tager 3 kvarter og så skal man være over ham hele tiden. Det ender altid med en dreng der græder hele morgenen og frustrede og irriterede forældre.
Vi har som regel ingen problemer med vores datter. Hun er selvkørende og glad om morgenen.
Jeg kan næsten ikke forestille mig at alle familier skal igennem sådan en morgen hver dag, så der må være en løsning. Hvordan skal vi takle vores søn, når han bliver pylret, så vi alle får en god morgen?
Med venlig hilsen
Jeanette