Brev:
Søvn - tryghedssøgende dreng
14. maj 2008
Alder:
8 mdr.
Søvn - tryghedssøgende dreng
Hej
Nu er Alexander blevet 8 mdr og han har faktisk aldrig sovet i egen seng, da han altid har været meget svær at få til at sove.
Vi har kæmpet med ham siden han var spæd for at få ham til at falde i søvn selv, men det er aldrig lykkes. Nu skal det altså være. Han skal til at sove i sin egen seng og falde i søvn selv. Men hvordan skal vi lige gribe det an?
Nu foregår det på den måde at han får en flaske med op i vores seng og så ligger vi ved siden af ham og synger for ham til han falder i søvn. Det kan godt tage et par timer, nogen gange også med skrig og skrål.
Han har altid grædt meget når han skulle sove og har altid haft behov for at være tæt på os. Når det endelig en gang i mellen er lykkes os at få ham til at sove i sin seng vågner han om natten og er så ulykkelig at det kun hjælper at tage ham over til os.
Om dagen går det nogenlunde han sover to gange i sin barnevogn. Godt nok skal jeg stå og vugge ham til han falder i søvn med det er ok. Ellers er han en glad og dejlig dreng der udvikler sig som han skal. Vi vil bare gerne til at have vores dobbelt seng igen og ikke altid bruge alle vores aftner på at få ham til at sove.
med venlig hilsen
Louise