Brev:
Temperatur på MME og vælling
15. maj 2008
Alder:
4 mdr.
Temperatur på MME og vælling
Hej Helen!
Hvorfor skal MME/vælling være 37grader? Hvad risikerer vi ved at servere det ved stuetemperatur?
Victor er nu 4 mdr. og er begyndt med vælling. Vi giver han en flaske sidst på eftermiddagen og en natflaske. 135 ml. hver gang.
Han kommer i seng kl. 20 og han spiser typisk ikke ret meget lige inden han skal i seng. Det undrer mig faktisk, for det var da dér at han burde tanke op...
Min mand giver ham så en natflaske kl. 22-23. Han sover på det tidspunkt, men vi tager ham op og han spiser den ofte i søvne. Nogle gange er han dog så langt væk i drømmeland at han kun spiser 40 ml., hvilket så resulterer i at han vågner meget tidligere, hvor han ellers på en hel flaske kan sove 4,5-5 timer. Spørgsmålet er så om vi må give ham den resterende flaske når han vågner - uden at skulle i køkkenet og finde microovn?
Jeg synes i hvert fald at det er lidt stressende, fordi han skriger pga sult og vækker hele huset - så giver jeg ham hellere bryst, men det sover han bare ikke særlig godt på længere.
Ellers ammer jeg ham til de øvrige måltider og han har generelt ikke problemer med maven.
Venlig hilsen
Christina