Brev:
Diverse - dagsplan, ødelagt rytme efter dagpleje
15. maj 2008
Alder:
9 mdr.
Diverse - dagsplan, ødelagt rytme efter dagpleje
Hej Helen.
Først vil jeg sige at Sofia er i bedring. Men hun er også færdig med penicillin lørdag. Men hun har stadig en del slim, og har kastet op i dagplejen i dag. Slim.
Det går ellers godt mht at være hos dagpleje moren, men Sofia og dagpleje moren kan ikke rigtig finde rytmen. Dagplejen har sine faste rytmer, og dem skal børnene ligesom tilpasse sig efter.
Hun kan heller ikke få hende til at tage flasken. Så de sidste dage, har hun kun fået putteflasken. Der tager hun omkring 200ml +-. Jeg føler også, at hun ikke får så meget mad derhenne.
Jeg vil faktisk bare høre, om du vil groft beskrive en typisk dag for os.
Når jeg starter job, skal hun afl. kl 640. Skal ha spist morgenmad hjemmefra. Havregrød m. frugt. Så får hun vist noget frugt derhenne om formiddagen. Frokost kl 11. Frugt igen omkring kl 14. Og så skal hun hentes kl ca 1530.
Hun er allerede træt omkring kl 8-830, der putter hun hende, og så sover hun til kl 10. Og så skal hun jo sove igen efter frokost. Hvordan er det så bedst at hun giver hende flaske. Fordi en flaske skal hun da have derhenne. Ikk?
Det er godt for hende at starte i dagpleje, men det har ødelagt vores ellers så gode rytme. Sofia er allerede træt kl 17, og det går ud over aftensmaden.... Hun sover jo ikke så lang tid til middag. Det har hun jo aldrig gjort...
Jeg har lyst til at holde hende hjemme, men vi skal jo ud i verden igen:-)
Og hun er glad for at være der, og det er skønt at se hende være glad for de andre børn. Hun har slet ikke grædt. Kun lige når hun skal sove, men ikke mere end 3 min. Så det er dejlig...
-Så er det lige jeg tænker, hvorfor JEG så har og har haft så mange problemer med at få hende til at sove..... Smil...
Jeg håber du kan finde hovede og hale i mit brev, og forstå hvad jeg spørg om. Det blev lidt rodet, men har lidt svært ved at få tankerne ned i dag...
Endnu engang tak for din hjælp.
Hilsner fra
Sofia og Maria