Brev:
Sover dårligt igen - 8 mdr.
15. maj 2008
Alder:
8 mdr.
Sover dårligt igen - 8 mdr.
Hej Helen,
Alexander nærmer sig nu 9 mdr. (8,5), og er begyndt at sove rigtig dårligt igen. Det gik super godt efter han ved 7 mdr. kom ind i sit eget værelse, og efter blot 4 uger (incl en udlandsrejse) sov han fra vi lagde ham mellem 19-20 til kl ca. 06 med blot én amning midt på natten.
Nu er han så begyndt at vågne hver time fra vi lægger ham, og det ender med at han græder så meget han ikke er til at trøste og jeg må tage ham ind i vores seng (hvorefter far ryger ind på sofaen, da han er meget sensibel overfor lyde om natten, og Alexander vågner ved hans vækkeur alt for tidligt). Han falder straks i søvn herefter, og vågner blot en enkelt gang og vil amme.
Jeg har slet ikke nok mælk til alle de "trøste-amninger" (han vil ikke bruge sut), og det irriterer mig rigtig meget at han sutter og sutter især når der ikke er mere mælk tilbage. Nu er jeg kommet til et punkt hvor jeg ikke synes det er så sjovt med amningen længere - og han er selv ikke interesseret i at amme om dagen mere. Ligeledes var min mand og jeg lige begyndt at kunne dele soveværelset igen, og jeg følte mit normale liv vendte lige så stille tilbage.
Det skal siges at han lige har haft en virus med feber og udslet, og det var her den dårlige søvn startede. Jeg er dog i tvivl om hvorvidt det er dette som stadig er skyld i søvnforstyrrelsen eller om alderen også spiller ind? Ligeledes vil jeg høre hvorvidt du mener det er ok at tage ham ind i min seng - vil det gøre det svært at vende tilbage til normalt igen, eller vil jeg vænne ham til at sover hos mig?
Han trives ellers godt og er glad, og han sover godt om dagen hvor han får 3 timer til formiddag og ca. 1 1/2 time om eftermiddagen.
Jeg er SÅ ked af det er gået sådan tilbage, og håber virkelig du har nogle gyldne ord til mig :0)
Mange hilsner Malene :0)