Brev:
Vil ikke falde i søvn selv til natten
16. maj 2008
Alder:
18 mdr.
Vil ikke falde i søvn selv til natten
Til Helen
Vi har i de sidste par måneder haft lidt udfordringer med sengeroderi med vores datter på nu 18 mdr. Der har været en periode, hvor hun vågnede grædende om natten og ville ind og sove hos os. Det går fint nu med at sove på sit eget værelse om natten, men hun har nu problemer med at falde i søvn selv. I den sidste uge har hun grædt lige så snart vi lagde hende i hendes seng, og hun græder også hvis vi går, imens hun er vågen. Nu har vi flyttet hende fra hendes tremmeseng over til en almindelig seng stadig på hendes værelse, og vi lægger os sammen med hende, når hun skal sove. Det går fint, og hun græder ikke, men det tager ca. 1 time.
Har du nogle gode råd til hvordan vi kan vænne hende til at falde i søvn selv igen? Vi synes selv, at vi gør hvad vi kan ved at have et fast soveritual, læse og synge for hende og give hende så meget kropskontakt og opmærksomhed i tiden op til sengetid.
Venlig hilsen
os forældre