Brev:
Starte på skemad
17. maj 2008
Alder:
3 mdr.
Starte på skemad
Hej Helen!
Tak for dit svar sidst!
Nu er Josefine blevet 3½ måned, og hun stortrives. Hun har netop i dag opdaget sine hænder, og ligger og kigger på dem, så hun er helt skeløjet! :-) Hun vejer nu 7 kg og er ca. 65 cm, så hun har allerede fordoblet hendes fødselsvægt, så du kan nok regne ud, at amningen kører på skinner. Dejligt! :-)
Jeg regner med, at amme hende fuldt ud i 6 mdr, og så langsomt nedsætte antallet af amninger, som du skriver i mange andre svar jeg har læst.
Nu ved jeg godt, at der er et par måneder til hun skal starte med mos og grød, men jeg synes det er rart at være lidt på forkant med tingene. Der dukker nok nogle nye spørgsmål, når vi når til den tid. ;-)
Mit spørgsmål er så, hvornår man starter stille og roligt op med skemaden? Når hun er 6 mdr skal skemaden jo helst komme i stedet for et par amninger eller hvad? Kan jeg, når Josefine er 5½ mdr eller deromkring, starte op med små smagsprøver, for at vænne hende til skeen? Og hvis ja, hvad kunne det så være?
Hun skal vel have lidt tilvænningstid til mos og grød inden det reelt kan udgøre et måltid og gøre det ud for en amning.
Håber du kan hitte rede i alle mine spørgsmål!
Jeg glæder mig meget til at høre fra dig. :-)
Knus fra Maria